کد مطلب:139964 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:292

تذکر
اگرچه داستان كربلا و شهادت حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش در عاشورای سال شصت و یكم هجرت روی داد، لكن باید گفت كه حضرت امام حسین (ع) را در سقیفه بنی ساعده شهید كردند، همانها كه خلافت الهی را از مجرای طبیعی او و آنچه كه رسول اكرم (ص) طبق امر خداوند قادر متعال معین فرموده و در غدیرخم به حاضرین ابلاغ فرموده و از آنان بیعت گرفته به شرحی كه در كتب تاریخ بطور تفصیل درباره آن بحث شد، خلافت را به انتخاب مردم مبدل ساخته و بعدا نیز خلیفه اول دومی را تعیین و خلیفه دوم امر خلافت را به شورای شش نفری واگذار كرد و در این مدت احكام الهی و دستورات رسول اكرم (ص) یكی پس از دیگری تحریف یا تعطیل شد. پس باید گفت هر بلائی به سر اسلام و مسلمین آمده است از روز وفات حضرت رسول اكرم (ص) و سقیفه بنی ساعده است، لاغیر.


آقای حاج آقا جواد روستازاده فرزند ارجمند آقای حاج آقا محمدعلی روستازاده «مدیر و مؤسس چاپخانه نشاط اصفهان و بنیانگذار مؤسسه مطبوعاتی بهار و اخیرا گل بهار» یكی از دوستداران و خدمتگزاران خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام می باشند كه در سال 1408 كتاب (عطیة الجواد علیه السلام) در شرح زندگانی و كلمات قصار حضرت جواد الائمه علیهم السلام را به چاپ رسانیدند. از مدتها قبل به این جانب پیشنهاد كردند كه اسامی شهداء بزرگوار كربلا را در مجموعه ای گردآوری نموده و آماده چاپ كنم. این كار به عللی چند به تعویق افتاد تا در اوائل محرم الحرام سال 1409 مجددا تقاضای خود را تكرار نموده و تأكید كردند كه هرچه زودتر آماده شود.

نویسنده بیش از این تأخیر در مسئول ایشان را جائز ندانسته و خواستم كه به سهم خود در آستان قدس حضرت سیدالشهداء علیه السلام خدمتی انجام داده باشم. بحول و قوه خداوندی شروع در مقصود نمودم و آن را به پیشگاه مقدس ارواح شهداء تقدیم می دارم و امید قبول آن را دارم.

در اخبار وارد است كه حضرت اباعبدالله الحسین روحی و ارواح العالمین له الفداء در واپسین ساعات و دقایق عمر شریف خود، یاران شهید باوفای خویش را مخاطب ساخته و برخی از آنان را به نام صدا فرموده و در


مخاطبه با آنان فرمودند: (یا ابطال الصفاء...)

مناسب آن دیدم كه نام این مجموعه را:

(ابطال الصفا فی ذكر اسامی الشهداء علیهم السلام) بنامم. و نام دیگر آن را: (یاران باوفای حسین (ع)) گذاردم.