کد مطلب:172904 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:283

دیباچه
سلام بر عاشورا و آموزه هایش، سلام بر عاشورا و عبرت هایش، سلام بر آیینه ی اسلام نمایش، سلام بر عاشورا و بارش خونین لحظه هایش، سلام بر رواق سرخ حماسه هایش؛

سلام بر عاشورا كه ركن كعبه است و سعی و صفا و مروه؛ سلام بر عاشورا كه حیات قرآن است و عزت مسلمانان؛ سلام بر عاشورا كه آبروی نمازگزاران است و خروش تندر آسای هدایت پیشگان در تاریكستان سیاهی و نسیان؛

سلام بر عاشوراییان، آنان كه تا آخرین نفس عاشورایی ماندند و می مانند. سرخ سرخ، به رنگ خدا، به رنگ عشق، عشق به آرمان ها و ارزش ها.

و سلام بر حسینیان اهل معرفت كه حریم جان ها با نام و یادش عطرآگین می سازند و حقیقتی فراتر از زمین و زمان را به تصویر می كشند.

و درود بر آنان كه با الهام بخشی از عاشورایی زمان، دل به ثار الله می بندند و در حریم امن حسینی به تفسیر شقایق های خونین بال فاطمی می نشینند.

اینك كه با بهره گیری از آموزش های ارزنده ی جناب دكتر فرامرز رفیع پور، شكوفه های پژوهش حاضر به بار نشسته و عملكرد عوام و خواص در حماسه


همیشه جاوید كربلا به تصویر درآمده، جا دارد كه از فاضل ارجمند جناب حجة الاسلام و المسلمین محمد تقی سبحانی، رئیس مركز پژوهش های اسلامی صدا و سیما و اندیشمند وارسته جناب مهندس عباس معلمی مدیر پژوهشی مركز، به جهت فراهم ساختن زمینه ی لازم برای انجام تحقیق و استفاده اولیه در مركز پژوهش های اسلامی قدردانی نمایم. همچنین مرهون همكاری و همیاری برادران بزرگوار در مركز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی هستم كه زمینه ی چاپ و انتشار این اثر را فراهم كرده اند.

امید كه فرزانگان و دانشوران در پاسخ به ندای مقام معظم رهبری این مسیر نیمه تمام را به پایان رسانده، دریچه های جدیدی از موضوع مورد بررسی را بر روی مشتاقان بگشایند.

سید حسین اسحاقی