کد مطلب:234756 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:244

پیشگفتار
نسیم لطف و عنایت الهی، نوازش گر روح و روان آدمیان است و بدون توجه و تأیید او، هیچ كاری به سامان نرسیده و نخواهد رسید.

این بار نیز توفیق الهی، شامل حالم شد و زمینه ای را فراهم نمود كه هشتمین [1] .

نگارش درباره ی نماز را، متبرك و مزین به اسم مبارك امام رضا علیه السلام بكنم.

این پژوهش با رهنمود و فرموده ی حضرت حجةالاسلام و المسلمین حاج آقای صدرالادبایی انجام گرفت و به همت ایشان به زیور طبع آراسته گردید.

نگارنده از چند سال پیش به امر پژوهش و تحقیق پیرامون



[ صفحه 8]



نماز پرداخته ام و در این مسیر بود كه با دنیای شگفت انگیز و روحانی عبادت ها و نمازهای امام رضا علیه السلام و نیز با فرموده ها و سخنان زیبای آن حضرت، آشنا شده ام از این رو به محض فرمایش جناب آقای صدرالادبایی، تحقیق و نگارش پیرامون نماز و عبادت های امام رضا علیه السلام را به عهده گرفتم و به لطف خدا و عنایت حضرت ثامن الحجج آن را به پایان رساندم.

توضیح ضروری آن كه، از آغاز تا انجام تحقیق سعی شده است كه فقط به سخنان و روایت های امام رضا علیه السلام بسنده شود و تنها در موارد ضروری و یا برای توضیح بیشتر، از آیات الهی و روایات سایر پیشوایان معصوم علیه السلام استفاده گردد.

در پایان هر فصل نیز داستان ها و حكایت های مربوط به حالات و نمازهای امام رضا علیه السلام، بیان گردیده كه بر جذابیت و معنویت این نگارش صد چندان افزوده است.

رحیم كارگر



[ صفحه 9]




[1] اين كتاب ها كه همگي منتشر شده، عبارت است از:

1 - پاداش هاي نمازگزاران، 2 - نماز از ديدگاه دانشمندان، 3 - بهترين پناهگاه، 4 - داستانها و حكايت هاي نماز، 5 - اذان سرود آسماني، 6 - آرامش در پرتو نيايش، 7 - درسي از يك دوست....