کد مطلب:260195 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:317

پیشگفتار
بسم الله الرحمن الرحیم

(یا صاحب الزمان ادركنا)

پاسداری از حریم توحید و حفظ سنتهای مبتنی بر وحی، در ادامه ی رسالت پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله، مهمترین مسئولیتی بوده كه بر دوش هر یك از امامان بزرگوار ما سنگینی می كرده است.

ادای این مسئولیت در دورانهای مختلف، بر حسب شرایط گوناگون اجتماعی و برخوردهای متفاوت حكومتهای غیر الهی، شكلهای گوناگون داشته است.

بدون تردید یكی از دشوارترین دورانهایی كه كیان ولایت و امامت به عنوان حصن و حصار ارزشهای توحیدی، و موجودیت موالیان و معتقدین به رهبری معصومین علیهم السلام، به عنوان مرزداران و پاسبخشان آن را، تهدید به نابودی می كرده است، دوران پس از شهادت امام رضا علیه السلام تا آغاز غیبت حضرت مهدی ارواحنا فداه است.

دورانی كه در آن، انواع توطئه ها برای محو اسلام ولایت و جایگزینی اسلام خلافت، صورت گرفته و شدیدترین فتنه ها برای دور نگهداشتن جامعه ی اسلامی از مسیر رهبری اهل بیت علیهم السلام طرح ریزی شده است.

این فتنه ها و توطئه ها كه در طی شش سال امامت حضرت امام حسن عسكری علیه السلام، از رشد و پیچیدگی بیشتری برخوردار بوده،



[ صفحه 6]



عاقبت زمینه ی بهره وری مستقیم مردم جامعه، از وجود امام معصوم علیه السلام را از بین برده و مقدمات غیبت طولانی دوازدهمین امام مسلمین را فراهم ساخت.

در این نوشتار، به بهانه ی میلاد یازدهمین وصی پیامبر صلی الله علیه و آله، حضرت امام حسن عسكری علیه السلام، با نگاهی گذرا، به زندگانی افتخار آفرین آن امام بزرگوار، كوشیده ایم كه به سیر انتقال دوران ظهور به عصر غیبت و موجبات آن اشاره ای داشته باشیم.

باشد كه در سایه ی انقلاب ارزش آفرین و حیاتبخش اسلامی به رهبری امام راحل قدس سره و در پرتو جمهوری اسلامی كه یادگار شهیدان به خون خفته راه ولایت است، مقدمات سیر انتقال دوران غیبت به عصر ظهور شكوهمند حضرت بقیةالله الاعظم حجة بن الحسن العسكری فراهم آید. ان شاءالله

اللهم انا نرغب الیك فی دولة كریمة تعز بها الاسلام و أهله و تذل بها النفاق و أهله و تجعلنا فیها من الدعاة الی طاعتك و القادة الی سبیلك و ترزقنا بها كرامة الدنیا والآخرة. آمین رب العالمین

مسجد مقدس جمكران

واحد تحقیقات

هشتم ربیع الثانی 1417

تابستان 1375



[ صفحه 7]