کد مطلب:280106 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:297

تورات
نویدهای مصلحی كه در آخر الزمان ظهور كرده جهان را پر از عدل و داد كند در تورات و دیگر كتابهای مندرج در «عهد عتیق» بسیار فراوان است كه به سه نمونه ی كوتاه بسنده می كنیم:



[ صفحه 45]



در كتاب اشعیا نبی می خوانیم: «مسكینان را به عدالت داوری خواهد كرد...گرگ با بره سكونت خواهد كرد، پلنگ با بزغاله خواهد خوابید... و در تمامی كوه مقدس من، ضرر و فسادی نخواهد كرد، زیرا كه جهان از معرفت خداوند پر خواهد شد». [1] .

و در كتاب دانیال نبی می خوانیم كه خداوند خطاب به حضرت دانیال می فرماید: «و در آن زمان میكائیل، امیر عظیمی كه برای پسران قوم تو «ایستاده» (قائم) است خواهد برخاست... و بسیاری از آنانكه در خاك زمین خوابیده اند، بیدار خواهند شد... آنانكه بسیاری را به راه عدالت رهبری می نمایند مانند ستارگان خواهند بود تا ابدالاباد. اما تو ای دانیال! كلام را مخفی دار و كتاب را تا آن زمان مهر كن. بسیاری به سرعت تردد خواهند نمود... خوشا به حال آنانكه انتظار كشند». [2] .

و در كتاب حبقوق نبی آمده است: «اگرچه تأخیر نماید برایش منتظر باش، زیرا كه البته خواهد آمد و درنگ نخواهد كرد...بلكه جمیع امتها را نزد خود جمع می كند و تمامی قوم ها را برای خویشتن فراهم می آورد». [3] .


[1] كتاب اشعيا نبي، فصل 11 جمله هاي 10-4.

[2] كتاب دانيال نبي، فصل 12 بندهاي 5-1 و 13 -10.

[3] كتاب حبقوق نبي، فصل 2 جمله هاي 5-3.