کد مطلب:286608 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:335

پیشگفتار
(یا صاحب الزمان ادركنا)

چندی قبل بعضی از براداران واحد فرهنگی مسجد جمكران به اینجانب پیشنهاد نمودند كه درباره حدیث تأسیس مسجد جمكران و دفع شبهات آن، اطلاعات خود را مرقوم دارم و نیز آنچه را كه از استاد عظیم الشأن خود مرحوم آیةاللَّه آقای حاج شیخ مرتضی حائری (اعلی اللَّه مقامه) كتبا و یا شفاها می دانم در اختیار آنان قرار دهم. پس از ملاحظه بعضی كتابهایی كه درباره مسجد جمكران نوشته شده است تصمیم گرفتم به پیشنهاد فوق پاسخ مثبت دهم و كتابی مختصر و در عین حال به صورت یك تحقیق عمیق و پژوهشی دقیق بنویسم، و از ذكر مطالب تكراری به غیر از بعضی موارد ضروری خودداری كنم. بحمداللَّه موفق شدم و موضوع را به گونه ای بررسی كردم كه اكثر شبهات، خود به خود منتفی می گردد؛ زیرا به بركت این مسجد و توسّل به ساحت مقدّس حضرت بقیةاللَّه و مُجرِی و مَجرای فیوضات الهیّه (ارواحنا فداه) درباره مؤلف كتاب مونس الحزین به گزارشی از كتاب مناقب ابن شهر آشوب مازندرانی - اعلی اللَّه مقامه الشریف - برخورد كردم كه دیگران به آن توجه نداشته اند و آن گزارش راه گشای مشكلات و حلاّل معضلات می باشد.

این اثر را در سه فصل تنظیم نمودم. فصل اول درباره حدیث مسجد جمكران و آنچه مربوط به آن مكان مقدّس است. فصل دوم درباره ملاقات با امام زمان علیه السلام ارواحنا فداه در زمان غیبت كبری و آنچه مناسب آن [1] می باشد. در فصل سوم اشاره ای به رفتار و پندار شیعه می شود و نام آن را آینه اسرار قرار دادم. در هر حال از محضر آن خاتم اوصیا و امید اولیا، یوسف فاطمه زهرا، مهدی موعود حجةبن الحسن العسكری (ارواحنا فداه) تقاضای دستگیری و از علاقه مندانی كه موفق به خواندن این كتاب می شوند امید عذر پذیری را دارم.

در خاتمه از برادران واحد تحقیقات مسجد مقدّس جمكران كه در مراحل تحقیق و ویرایش، اینجانب را یاری نموده اند قدر دانی می نمایم و توفیقات روز افزون آنان را از خدای بزرگوار خواستارم.

قم - حسین كریمی قمی

تابستان 1379


[1] موضوعات مناسب عبارتند از: خواب، مكاشفه و كرامات؛ در اين كتاب سعي شده با افراطها و تفريطها در موضوعات فوق مبارزه شود و راه اعتدال معرفي گردد.