کد مطلب:41762 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:146

تسلیت











... هنگامی كه فاطمه اشك می ریهت و در فراق پدر می سوخت، فرشته ای از جانب خدای سبحان به تسلیت و تعزیت ما آمد. ما حضور او را نزد در حس كردیم و آوازش را كه از همان زاویه بر می خاست می شنیدیم اا شخص او را نمی دیدیم. او كه برای تسلی ما آمده بود، چنین گفت:

درود خدا و رحمت و بركات او بر شما دودمان پیامبر باد!

پروردگارتان بر شما درود و سلام فرستاده و فرموده است:

هر مصیبتی با جیگزینی خدا سبك می شود، و هر فقدانی با وجود خدا جبران می شود و هر نیستی با بقای او هست خواهد شد. پس با پیوستن به او بر تلخی مصیبت صبر كنید و بدانید كه شربت مرگ، نوش ناگزیر زمینیان و ساكنان آسمانهاست؛ درود خدا و رحمت و بركات او بر شما باد.

این در حالی بود كه پیكر بی جان رسول خدا(ص) كفن كرده در برابر دیدگان ما، بر روی زمین قرار داشت و در منزل، جز فاطمه و حسن و حسین، كس د دیگری حضور نداشت؛ چهار نفری كه پنجمین آنان، جسد بر زمین مانده رسول خدا(ص) بود....قال علی (ع):... فهل فیكم احد بعث الله عزوجل الیه لاتعزیه حیث قبض رسول الله (ص) و فاطمه تبكیه؟ اذ سمعنا حسا علی الباب و قائلا یقول نسمع صوته و لانری شخصه و هو یقول:السلام علیكم اهل البیت و رحمه الله و بركاته، ربكم- عزوجل-

[صفحه 286]

یقرئكم السلام و یقول لكم: ان فی الله خلفا من كل مصیبه و عزا من كل هالك و دركا من كل فوت فتعزوا بعزا الله و اعلموا ان اهل الارض یموتون و ان اهل السما لایتقون، والسلام علیكم و رحمه الله و بركاته.

و انا فی البیت و فاطمه و الحسن و الحسین اربعه لاخامس لنا الا رسول الله (ص) مسجی بیننا، غیری؟ قالوا لا....[1] .

[صفحه 287]



صفحه 286، 287.





    1. بخشی از احتجاجات آن حضرت در روز شورا (بحار، ج 22، ص 543).