کد مطلب:65496 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:207

فجر الاسلام، ضحی الاسلام، ظهر الاسلام











این كتابها را استاد احمد امین مصری، برای هدفی كه خودش بهتر می داند و ما هم از هدفهایش بی خبر نیستیم، نوشته است این اسمهای قلمبه، نباید محقق بیداررا وقتی از محتویات بی پایه و موهن آنها، آگاه می گردد بفریبد. این اسما مانند اسم نویسنده ( امین ) مطابق با مسمی نیست. سوگند بخدا اگرامین بود، رعایت حفظ ناموس علم و دین و كتاب و سنت را می كرد و قلم رااز سیاه كردن این صفحات ننگین باز میداشت و شهرت اسلام مقدس را قبل از شهرت مصر عزیز، با زبان نیشدار و زننده اش ننگین نمی ساخت و با پیروی از هوا و امیال نفسانی، وسیله گمراهی از راه راست، نمی گردید، و حقایق را نمی پوشانید و برای مردم به صورتی واژگونه از صورت حقیقی، ارائه نمی داد، و كلمات را از جاهایش دگرگون نمی ساخت و دامن پاك امتی بزرگ را با نسبت های دروغین و تهمت وافتراهایش آلوده نمی ساخت.

و هر گاه تالیفاتش اسلامی بود ( چنانكه از اسمش بر می آید ) مشتمل بر گمراهی ها، نسبت های دروغ، و سخنان باطل، نمی گردید و از آداب اسلامی، آداب دانش پژوئی، آداب پاكدامنی و برادری كه قرآن آورده، دور نمی شد. بنابراین، اسلامی كه امین قرن بیستم( نه چهارده قرن قبل ) آورده، مخالف

[صفحه 161]

ندای قرآن بلیغ است، مخالف ندای اسلامی است كه امین وحی خدا در قرن اول هجری اظهار كرد، زیرا اگر این است كتابش و اینست امینش پس اسلام را باید وداع گفت، و اگر دانشگاه الازهر مصر، این است علمش واین است دانشمندش، پس خاك بر سر آن باد.

بسیاری از محققان امامیه متعرض محتویات این كتابها شده اند و به اباطیل آن در كتابهای پر ارزش خود، اشاره كرده اند و كتاب " تحت رایه الحق " برای كسی كه بخواهد حق را دریابد در این مورد بی نیاز كننده و بسنده است.

" بلكه اینان حقیقت را پس از اینكه نزدشان آمده تكذیب كرده و امر بر آنان مشتبه شده است "

[صفحه 162]



صفحه 161، 162.