کد مطلب:214266 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:334

پیشگفتار
(به نام هستی بخش جهان آفرین)

شكر و سپاس بی منتها، خداوند بزرگ را، كه ما را از امت مرحومه قرار داد و به صراط مستقیم، ولایت اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین هدایت نمود.

و بهترین تحیت و درود بر روان پاك پیامبر عالی قدر اسلام صلی الله علیه و اله و سلم، و بر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، مخصوصاً هفتمین خلیفه ی بر حقش حضرت ابوالحسن، امام موسی كاظم علیه السلام.

و لعن و نفرین بر دشمنان و مخالفان اهل بیت رسالت كه در حقیقت دشمنان خدا و قرآن هستند.

نوشتاری كه در اختیار شما خواننده ی گرامی قرار دارد بر گرفته شده است از زندگی سراسر آموزنده ی نهمین ستاره ی فروزنده و پیشوای بشریت و حجت خداوند، برای هدایت بندگان.

آن شخصیت ممتاز و برگزیده ی حق، تبارك و تعالی كه مخزن أسرار و معارف الهی بود؛ و همچون دیگر اهل بیت عصمت و طهارت جامع كمالات و نیز معصوم از هرگونه خطا و اشتباه بود.

آن حضرت تا مرحله ای محبوب خداوند متعال و مقرب درگاهش قرار گرفت كه لقب باب الحوائج الی الله را در بین ائمه ی اطهار علیهم السلام به خود اختصاص داد.

و آن حضرت در زمان خویش، بین گروه ها و احزاب محور حق قرار گرفت.

رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و اله و سلم ضمن بشارت بر ولادت حیات بخش او؛ و این كه



[ صفحه 9]



او هفتمین خلیفه و حجت بر حق خداوند می باشد، فرمود:

خداوند متعال نطفه ی او را مبارك - برای امت - و تزكیه شده قرار داد؛ و او وسیله ی رحمت و بركت - برای شیعیان و دوستان خود - می باشد، خداوند او را در عرش برین، موسی نام نهاد.

و هر كس به او متوسل شود و او را وسیله ی درگاه الهی قرار دهد حوائج و خواسته هایش برآورده خواهد شد؛ و روز قیامت از شفاعت حضرتش برخوردار و در جوار او محشور می گردد.

احادیث قدسیه و روایات متعدد در منقبت و عظمت آن امام مظلوم، با سندهای متعدد، در كتاب مختلف وارد شده است.

و این مختصر ذره ای از قطره ی اقیانوس بی كران فضائل و مناقب و كرامت آن امام والا مقام می باشد.

كه برگزیده و گلچینی است از ده ها كتاب معتبر، [1] كه در جهت های مختلف - عقیدتی، سیاسی، عبادی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، تربیتی و... - خواهد بود.

باشد كه این ذره دلنشین و لذت بخش مورد استفاده و افاده ی عموم علاقه مندان، مخصوصاً جوانان عزیز قرار گیرد.

و ذخیره ای باشد «لیوم لا ینفع مال و لا بنون الا من أتی الله بقلب سلیم - لی و لوالدی و لمن له علی حق»، ان شاء الله تعالی.

مؤلف



[ صفحه 10]




[1] فهرست نام و مشخصات بعضي از كتابهائي كه مورد استفاده قرار گرفته است در آخرين قسمت، جلد دوم اين مجموعه ي نفيسه موجود مي باشد.