کد مطلب:139962 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:322

اهداء
السلام علیك یا اباعبدالله و رحمة الله و بركاته صلی الله علیك و علی جدك و ابیك و امك و علی التسعة الائمة العصومین من ذریتك و بنیك و علی شیعتك و زائریك و علی المستشهدین معك فیالیتنی كنت معك فافوز فوزا عظیما

ای جد بزرگوار اینك یكی از كوچكترین ذراری تو به قصد تقرب به آستان مقدست نام یاران باوفای شما را كه خود آنان را: «بهترین و وفادارترین اصحاب و یاران» فرمودی در مجموعه ای گردآوری كرده و تقدیم آستان مقدست می كند و امید قبول آن را دارد.



تاكنون در جهان ندیده كسی

یاورانی چو یاوران حسین



همگی جان و سر فدا كردند

تا بجوید مگر رضای حسین



«سید مجتبی كیوان»

سید مصلح الدین مهدوی


بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لولیه و اشكر علی نعمائه و الصلوة و السلام علی خیر خلقه محمد و آله المعصومین و اللعن الدائم علی اعدائهم و مخالفیهم و قاتلیهم اجمعین الی یوم الدین آمین رب العالمین.

قال الله تبارك و تعالی فی القرآن المجید.

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.

سوره آل عمران آیه 169

و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء و لكن لا تشعرون.

سوره البقره آیه 149

نگوئید و مپندارید كه آنان كه در راه خدا كشته می شوند مرده اند بلكه آنها زنده اند و در نزد پروردگارشان روزی می خورند و این شما هستید كه نمی دانید و نمی فهمید.

(مفهوم و منطق دو آیه ذكر شده)

آنچه در فضیلت شهید و شهادت در راه خدا گفته شود اطاله كلام است و بزرگان و دانشمندان و نویسندگان در این موضوع كتابها نوشته و رساله ها پرداخته و آنچه گفتنی بوده است را گفته اند.


اما بعد:

فانی لا اعلم اصحابا اوفی و لا خیرا من اصحابی و لا اهل بیت ابر و لا اوصل من اهل بیتی مجزاكم الله عنی خیرا

«از خطبه حضرت سیدالشهداء علیه السلام در شب عاشورا»

السلام علیكم یا انصار الله و انصار رسوله و انصار علی بن ابیطالب و انصار فاطمة و انصار الحسن و الحسین و انصار الاسلام اشهد انكم قد نصحتم لله و جاهدتم فی سبیله مجزاكم الله عن الاسلام و اهله افضل الجزاء. فزتم و الله فوزا عظیما یا لیتنی كنت معكم فافور فوزا عظیما و اشهد انكم احیاء عند ربكم ترزقون و اشهد انكم الشهداء و انكم الفائزون فی الدرجات العلی و السلام علیكم و رحمة الله و بركاته.