کد مطلب:149797 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:311

پیشگفتار
الحمدلله رب العالمین و صل الله علی محمد و آله الطاهرین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین.

اللهم صل و سلم علی الحسین بن علی سید الشهداء من الاولین و الآخرین و سید شباب اهل الجنة اجمعین، ریحانة الرسول و قرة عین الزهراء البتول.

اللهم صل علی روحه الطیب الذی قبضته الیك و جعلته فی اعلا علیین و صل علی جسده الطاهر المدفون فی ارض كربلا مطاف المؤمنین و الملائكة المقربین.

كمتر شخصیتی مانند امام، ابی عبدالله الحسین، علیه السلام در جهان مورد توجه جوامع قرار گرفته و درباره ی آن قلمفرسایی كرده اند، و شاید موضوعی مانند موضوع كربلا و حادثه دلخراش شهادت آن پیشوای بزرگ و انسان نمونه و یاران باوفای آن بزرگوار، اینگونه مورد بحث و گفتگو و نقل و تحلیل قرار نگرفته باشد. راستی كه شخصیت والای حضرت حسین بن علی، علیه السلام شخصیتی حیرت زا است كه آدمی از


درك حقیقت و ماهیت معنوی و آسمانی او ناتوان است.

كتابهایی كه در ابعاد مختلف وجود مقدسش نوشته اند، به حساب نمی آید و اشعاری كه در مدایح و رثای او گفته شده، قابل احصا و شمارش نیست.

تاریخ نویسان، سیره نویسان، نویسندگان، رجال و شخصیتها، نویسندگان كتب مغازی، جنگها و تحلیل گران حوادث عظیم اجتماعی، هر كدام درباره آن، مطالب فراوان آورده و سخنها گفته اند.

كتابی كه در دست دارید نیز در مورد آن حضرت نوشته شده و غرض اصلی از تألیف آن، حركتی ناچیز در مسیر شناخت چهره ی ملكوتی و سیمای زیبا، نورانی و آسمانی آن بزرگوار است.

امید می رود كه در نیل به هدف مقصود، حركتی موفقیت آمیز باشد و ما و خوانندگان از این رهگذر، با آن حجت بالغه ی الهی و عصاره فضیلت و بزرگواری بیش از پیش آشنا گردیم و نیز همگان مشمول الطاف عمیم و كرم و آقایی حضرت امام حسین علیه السلام، واقع شویم.

بحق محمد و آله الطاهرین صلوات الله علیهم اجمعین.

قم حوزه علمیه / علی كریمی جهرمی

تیرماه 1379، ربیع الثانی 1421 ه. ق