کد مطلب:150192 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:260

پیشگفتار
بسمه تعالی

كتاب حاضر حاصل مجموعه ای از سخنرانی های استاد طاهرزاده است كه در ماه محرم 1419(1377) ایراد گردیده است و پس از پیاده شدن از نوار، تنظیم و ویرایش شده است و در عین حال سعی بر آن بوده است كه فضای سخنرانی محفوظ بماند.

لازم است جهت استفاده بهتر خوانندگان نكاتی را متذكر شویم:

1 - كربلا واقعه ای است كه پس از توجه به متن تاریخی آن باید به بررسی ریشه ها و نتایج آن پرداخت؛ چون تحلیل حادثه است كه نتیجه حقیقی را به ما ارائه می دهد، لذا كتاب حاضر صرفا به نقل حادثه نپرداخته است بلكه سعی بر نگرشی تحلیلی به واقعه دارد.

2- باید توجه داشت كه مقدمه مؤلف در عین نمایش شمای كلی محتویات كتاب، در واقع فلسفه وجودی كتاب را گوشزد می كند و نباید این نوع مقدمه را فقط قبل از مطالعه متن كتاب، مطالعه كرد بلكه پس از نگاه اجمالی به مقدمه و دریافت اشاراتی كه خواننده باید در متن كتاب دنبال كند باید بعد از مطالعه دقیق كتاب مجددا به مقدمه مراجعه و به عنوان جمع بندی و تكمیل بینشی كه كتاب در صدد تبیین آن است با دقت كامل با مقدمه روبرو شد و به تجزیه و تحلیل یك یك بندهای آن پرداخت.

3- چنانكه ملاحظه می شود كتاب، با دو خط تحریر شده است تا خواننده متوجه متن تهیه شده توسط استاد و شرحی كه بعد از آن متن، داده اند باشد.

گروه فرهنگی المیزان