کد مطلب:150267 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:264

پیشگفتار
خصوصیات كتابی را كه در پیش روی دارید می توان به صورت زیر برشمرد:

اول اینكه، كتاب سعی دارد ما را به حضور در صحنه ی كربلا دعوت كند و بطور جدی خود را از یك تاریخ نگاری صرف، جدا می كند.

دوم اینكه در كتاب سعی بر این است كه خواننده در زوایای روحی معمار كربلا وارد شود تا بسیاری از سوالهایی كه ممكن است نسبت به كربلا برایش پیش آید، دفع گردد؛ مثل اینكه هموراه از خود می پرسیم آیا امام حسین علیه السلام می دانستند در سیر بسوی كربلا كشته می شوند یا نه؟ و سؤالاتی از این قبیل.

سومین خصوصیت اینكه شعارهایی مانند «فیاسیوف خذینی» و «هل من ناصر ینصرنی» و... به گونه ای تحلیل شده كه خواننده احساس می كند دریچه ای بسوی فهم حقیقی این شعارها در جلوی چشمش گشوده شده است.

چهارم اینكه در حین مطالعه ی كتاب، خواننده احساس میكند كربلا آیینه ایست در مقابلش تا هر لحظه خود و جامعه و انقلاب اسلاامی را ارزیابی كند و نسبت به وضع موجود جامعه ی خود به خصوص در برخورد با فرهنگ مدرنیته تحلیل داشته باشد و كربلا را عبرتی برای پیش برد و حفظ انقلاب اسلامی قرار دهد.

پنجمین ویژگی این كتاب این است كه در آن سعی شده است تا ادبیات و فضای سخنرانی حفظ شود تا احساس حضور و شهود و انس و اتحاد با امام علیه السلام حفظ شود و خواننده احساس بیگانگی با حادثه ی كربلا نداشته باشد.

و ششم اینكه نقیصه ی موجود در كتابهای راجع به واقعه ی كربلا، یعنی نبودن تحلیل بر این حادثه، در این كتاب تا حد امكان رفع شده است به این امید كه خواننده بتواند زندگی امروزین خود را از كربلا كسب كند.

انتشارات لب المیزان