کد مطلب:236820 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:289

مقدمه
بسمه تعالی

اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را خداوند به عنوان انسان های كامل و جانشینان بر حق خویش در كره ی خاكی و عالم طبیعت مأمور هدایت، رشد و كمال سایر مخلوقات خویش نموده است.

از آنجا كه این بزرگواران را خدای متعال در قرآن كریم به دور از هرگونه آلودگی و پلیدی معرفی كرده و مقام عصمت را به آنان عطا نموده است؛ بنابراین به عنوان الگو و اسوه ی ما انسان های خاكی، قول و عمل و تایید این عزیزان همواره در طول تاریخ بشر سرمشق و الگوی همه سالكان راه حق و رهپویان طریق هدایت بوده و هست.

چه گوهرهای فروزانی در پرتو نور ولایت اهل بیت علیهم السلام درخشیدند و هر كدام از آنان خود ستاره ای درخشان برای هدایت جمعی از همنوعان خویش گردیدند.

با توجه به اینكه هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان و مربیان عزیز در قالب اردوها راهی دیار حریم رضوی و بارگاه ملكوتی و عرشی حضرت ثامن الحجج



[ صفحه 8]



علی بن موسی الرضا علیه السلام می شوند؛ لازم دیدیم كه در حد بضاعت اندك خویش گامی هر چند كوچك در جهت معرفی چهره ی فروزان و سراسر نور و معرفت آن امام همام برداریم؛ تا عشق به ولایت آن عزیز را روز به روز در قلب و روح جوانان و نوجوانان عزیز میهن اسلامی باورتر و شكوفاتر نماییم چرا كه تمام اعمال ما تابع ولایت است؛ آری:



الا مس ها كه در گرد و غبارید

به اكسیر ولایت جان سپارید



طلا آن كه طلای ناب گردد

كه در هرم ولایت آب گردد



نماز بی ولایت بی نمازیست

تعبد نیست نوعی حقه بازیست



آنچه در پیش رو دارید ران ملخی است تحفه ی سلیمان كه در همین راستا تهیه و تدوین شده است.

امید كه با مطالعه ی آن هر چه بیشتر در طریق معرفت ائمه اطهار علیهم السلام و عمل به سیره ی آن عزیزان گام های مؤثری برداریم.

در پایان لازم می دانیم از مساعدت و همكاری كلیه ی عزیزان و همكاران شاغل در حوزه معاونت پرورشی و همچنین سازمان دانش آموزی كه با ما در جهت تهیه و تدوین این اثر همكاری نموده اند تشكر و قدردانی نماییم.

«و السلام»

سازمان دانش آموزی استان كرمان



[ صفحه 11]