کد مطلب:246075 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:456

این متن نامه ی امام ما، جواد به علی بن مهزیار اهوازی است
آنچه گفتی فهمیدم و خوشحالی ام افزون شد. خدا خوشحالت كند.

من از خداوند كفایت كننده و دفع كننده امیدوارم كه از مكر هر حیله گری مرا كفایت كند و نیز از خداوند متعال می خواهم كه تو را از هر سو و در هر حال حفظ كند.

بشارت باد بر تو با این امید كه خداوند تو را از هر بدی مصون بدارد و در مسافرت یكشنبه ات خیر و مصلحت مقدر فرماید.

ضمنا سفرت را به روز دوشنبه موكول كن. سفرت به خیر باد و خداوند جانشین تو باشد در خانواده ات و دیون و اماناتت را ادا كند و تو را به قدرت خویش سلامت بدارد. و به منزل خود باز گرداند. ان شاءالله كه خداوند متعال در دنیا و آخرت، تو را در بهترین منزلها جای دهد.

آنچه درباره ی اهل قم ذكر كردی متوجه شدم. خداوند نجاتشان دهد و گشایشی در كارشان پدید آورد.

از آنچه گفتی خوشحالم كردی. همیشه چنین كن كه خداوند خوشحالت كند به بهشت و راضی باشد از تو به خاطر رضایت من از تو.

و من از خدا عفو و رأفت می طلبم و حرفم این است كه: «خدا مرا



[ صفحه 129]



كافی است و بهترین وكیل هم اوست.»

و اما در مورد حلال بودن آنچه در اختیار داری، سؤال كرده بودی، امیدوارم خداوند به تو و برای هر كسی از خانواده ات كه وسعت رزق می طلبی، گشایش و وسعت عنایت فرماید.

ای علی!

نزد من چیزی بیش از دعا برای گشایش نیست. و از خدا می خواهم كه تو را وسعت و عافیت عنایت كند و به بارگاه رحمتش وارد نماید كه او شنوا و دانا است.

و اما از من خواسته بودی كه دعایت كنم.

تو نمی دانی كه خدا چه جایگاهی برای تو در دل من قرار داده است. آن چنان كه به نام و نسب برایت دعا می كنم. چرا كه بسیار دوستت دارم و بسیار به یادت هستم و می دانم كه آینده ات چگونه خواهد بود.

خداوند بیشتر و بهتر از آنچه روزی توست برایت مقرر و مستدام فرماید. و تو را به منزلت برساند و در فردوس اعلی جایت دهد، به رحمتش كه او شنونده ی دعا است. خداوند تو را محفوظ بدارد و سرپرستی كند و به رحمتش هر گونه بدی را از وجودت دور فرماید. [1] .



[ صفحه 130]




[1] رجال كشي - صفحه ي 341.