کد مطلب:278612 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:149

روایات
1- امام باقر علیه السلام فرمود: «قائم از راه گردنه ی ذی طوی فرود می آید، سیصد و سیزده نفر - به تعداد مجاهدان بدر- همراه او هستند، تا اینكه پشتش را به حجرالاسود تكیه می دهد و بیرق پیروزی را به اهتزاز در می آورد.» [1] .

2- صالح بن عقبه از قول امام صادق علیه السلام در مورد آیه ی (امن یجیب المضطر اذا دعاه



[ صفحه 167]



و یكشف السوء و یجعلكم خلفاء الارض) [2] نقل می كند كه فرمود: «درباره ی قائم آل محمد نازل شده است كه در مقام ابراهیم، دو ركعت نماز می گزارد، و خداوند را می خواند، خدا او را پاسخ می گوید و ناراحتی او را برطرف می نماید و او را خلیفه و جانشین خود در روی زمین قرار می دهد.» [3] .

3- مفضل بن عمر از امام صادق علیه السلام نقل می كند كه فرمود: «مولای قائم ما به كعبه تكیه می زند و می گوید: «ای مردم! بدانید! كه هر كس می خواهد به آدم و شیث بنگرد، همانا من، آدم و شیث هستم، هر كه می خواهد نوح و فرزندش سام را ببیند، بداند كه من نوح و سام هستم، هر كه می خواهد ابراهیم و اسماعیل را نظاره كند، من ابراهیم و اسماعیل هستم، هر كه میل نگاه به چهره ی موسی و یوشع دارد، بداند كه من موسی و یوشع هستم، هر كه جمال و كمال عیسی و شمعون را طالب است، من عیسی و شمعون هستم، هر كه می خواهد به محمد و امیرالمؤمنین صلوات الله علیهما بنگرد- و معنی حسن و كمال را دریابد- من محمد و امیرالمؤمنین هستم و هر كه می خواهد جلوه ی حسن و حسین علیهما السلام را درك كند، من حسن و حسین هستم، و هر كه می خواهد امامان سلاله ی حسین علیهم السلام را بنگرد، من آن امامان هستم، درخواست و دعوت مرا پاسخ مثبت گوئید، من به شما از همان چیزی خبر می دهم كه به شما خبر داده شده است و شما به گوش نگرفته اید. هر كس اهل خواندن كتابها و صحف آسمانی و فهم آنهاست، پس به من گوش بسپارد.»

سپس شروع به خواندن صحفی كه خداوند بر آدم و شیث علیهما السلام نازل كرده، می نماید. امت آدم صفوه الله و شیث هیبه الله می گویند: «به خدا قسم كه بی هیچ تردیدی، این همان صحف است، به ما چیزی نمایاند كه از آن بیخبر بودیم و بر ما پوشیده بود، و هیچ چیز از آن كم نشده، عوض نشده و تحریف نگشته است.» سپس صحف نوح و ابراهیم و تورات و انجیل و زبور را می خواند، آن گاه اهل انجیل و



[ صفحه 168]



تورات و زبور می گویند: «به خدا قسم كه بی هیچ تردیدی، این همان صحف نوح و ابراهیم علیهما السلام است و چیزی از آن كم نشده، عوض نشده و تحریف نگشته است، و به خدا قسم این همان تورات و زبور و انجیل كامل و دست نخورده است و بیش از آن چیزی است كه به دست ما رسیده بود.» سپس، آن حضرت قرآن را تلاوت می فرماید، آن گاه مسلمانان می گویند: «به خدا قسم، بدون هیچ تردیدی، این همان قرآنی است كه خداوند بر محمد صلی الله علیه و آله و سلم نازل كرده است و هیچ چیز از آن كاسته نشده، عوض نشده و تحریف نگشته است.» [4] .


[1] اثبات الهداه، ج 3، ص 547، روايت 541.

[2] نمل: 62- كيست كه آن هنگامي كه مضطر و درمانده او را مي خواند پاسخ مي گويد، و بلا و رنجوري را مي گرداند، و شما را جانشينان روي زمين مي كند؟!.

[3] اثبات الهداه، ج 3، ص 553، روايت 576.

[4] بحارالانوار، ج 53، ص 9 و 10 از روايات طولاني باب 25.