کد مطلب:278622 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:156

روایات
1- عبدالله بن شریك می گوید: امام حسین علیه السلام بر گروهی از بنی امیه كه در مسجد پیامبر نشسته بودند گذشت و فرمود: «به خدا قسم!، دنیا تمام نمی شود تا اینكه خداوند از نسل من مردی را بر انگیزد كه هزار تا هزار تا از اینان بكشد.» عرض كردم: «اینها فرزندان فلانی هستند و تعدادشان به این حد نمی رسد.»فرمود: «ای وای بر تو، در آن زمان از نسل هر مردی فلان و فلان تعداد آدم متولد شده است به طوری كه



[ صفحه 183]



غلامانشان هم از بین خودشان هستند.» [1] .

2- عبدالله بن مغیره می گوید: امام صادق علیه السلام فرمود: «وقتی قائم آل محمد قیام كند، پانصد نفر از قریش را گردن می زند، بعد از آن پانصد نفر دیگر و تا شش بار این كار را تكرار می كند.» عرض كردم: «آیا تعداد اینها به آن حد می رسد؟»فرمود: «آری، از خودشان و غلامانشان.» [2] .

3- ابی الجارود از امام باقر علیه السلام نقل می كند: «وقتی قائم قیام كند به سمت كوفه می رود و چند هزار نفر از آنها را كه تبریه نامیده می شوند بیرون می آورد» تا اینكه فرمود: «اول تا آخر را به دم شمشیر می سپارد، سپس وارد كوفه می شود و هر منافق شكاكی را می كشد و كاخهایشان را ویران می كند و آن قدر از آنها می كشد كه خدا راضی می شود.» [3] .

4- از امام صادق در مورد آیه ی (و من قتل مظلوما فقد جعلنا لولیه سلطانا فلا یسرف فی القتل) [4] نقل شده است كه فرمود: آن قائم آل محمد است كه خروج می كند و به خونخواهی حسین، دشمنان را می كشد، و اگر تمام اهل زمین را بكشد، اسراف نكرده است و در مورد: «فلا یسرف فی القتل» فرمود: «كاری نمی كند كه اسراف باشد» آری، امام صادق علیه السلام فرمود: به خدا قسم، فرزندان قاتلان حسین را به خاطر عمل پدرانشان می كشد.» [5] .

5- ابو بصیر از امام صادق علیه السلام نقل می كند: «...شمشیر برهنه را هشت ماه به دوش می كشد، از بنی شیبه شروع می كند، دستهایشان را قطع می كند و به كعبه



[ صفحه 184]



می آویزد و منادی آن حضرت ندا می كند كه: «اینان دزدان خدا هستند.» سپس به قریش می پردازد، بین او و آنها جز شمشیر چیزی حكومت نمی كند، و قائم خروج نمی كند مگر اینكه دو نوشته - كتاب - خوانده شود: نوشته ای در بصره و نوشته ای در كوفه در بیزاری از علی علیه السلام.» [6] .

6- مفضل بن عمر می گوید: از امام صادق علیه السلام شنیدم كه فرمود: «وقتی قائم ما قیام كند از كسانی كه شیعیان را تكذیب می كنند و دروغگو می پندارند شروع می كند و آنها را می كشد.» [7] .

7- ابو بصیر از امام صادق علیه السلام در مورد آیه: (فاصبر علی ما یقولون) [8] نقل می كند كه فرمود یعنی ای محمد، تو را تكذیب می كنند و در برابر تكذیبشان صبر پیشه كن، من به وسیله ی مردی از نسل تو از آنها انتقام می كشم، او قائم من است كه بر خون ستمكاران مسلطش كرده ام.» [9] .

8- ابو حمزه ثمالی از امام صادق علیه السلام نقل می كند كه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در حدیثی به علی علیه السلام فرمود: «بدان كه پسرم از كسانی كه به تو و شیعیانت ستم كرده اند انتقام می گیرد و خداوند در آخرت آنها را عذاب می نماید...» [10] .

9- جابر بن عبدالله انصاری از امیرالمؤمنین علیه السلام نقل می كند: «... سپس عیسی می میرد مهدی منتظر آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم باقی می ماند، در دنیا به راه می افتد، شمشیرش را بر دوش می كشد و یهود و نصاری و اهل بدعت را می كشد.» [11] .



[ صفحه 185]




[1] اثبات الهداة، ج 3، ص 505، روايت 309.

[2] اثبات الهداة، ج 3، ص 527، روايت 433.

[3] اثبات الهداة، ج 3، ص 528، روايت 437.

[4] اسراء: 33- هر كه مظلوم كشته شده است براي وليش سلطنت و قدرتي قرار داديم كه در كشتار، اسراف نكند.

[5] اثبات الهداة، ج 3، ص 530، روايت 454- براي فهم بهتر حديث و رفع شبهات احتمالي، به حديث دوازدهم از فصل هفدهم همين باب مراجعه شود.مترجم.

[6] اثبات الهداة، ص 545، روايت 533.

[7] اثبات الهداة، ج 3، ص 561، روايت 630.

[8] طه: 130 و ق: 39- بر آنچه مي گويند[و بر تلخي و سختي و ناحق بودنش]صبر كن.

[9] اثبات الهداة، ج 3، ص 564، روايت 648.

[10] اثبات الهداة، ج 3، ص 569، روايت 679.

[11] اثبات الهداة، ج 3، ص 587، روايت 804.