کد مطلب:278645 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:158

روایات
1- در حدیث محمد بن مسلم از حمران و ابوالخطاب، از قول امام صادق آمده است كه فرمود: «اولین كسی كه زمین بر رویش شكافته می شود و به دنیا بر می گردد حسین بن علی علیهما السلام است.»... [1] .

2- از رفاعه بن موسی نقل شده كه امام صادق علیه السلام فرمود: «اولین كسانی كه به دنیا بر می گردند، حسین بن علی علیهما السلام و یارانش و یزید بن معاویه و یارانش هستند، و همه ی آنها را از اول تا آخر می كشد.» سپس امام صادق علیه السلام تلاوت فرمود: (ثم رددنا لكم الكرة علیهم و امددناكم بأموال و بنین و جعلناكم أكثر نفیرا) [2] » [3] .

3- احمد بن عقبه از پدرش نقل می كند كه از امام صادق علیه السلام درباره ی حق بودن رجعت سوال شد. حضرت فرمود: «آری حق است.» سوال شد: «اولین كسی كه خروج می كند كیست؟» فرمود: «حسین بعد از قائم علیه السلام خروج می كند.» عرض كردم: «آیا همه ی مردم با او هستند؟» فرمود: «نه، بلكه همان طور كه خدای تعالی فرموده است: (یوم ینفخ فی الصور فتأتون أفواجا) [4] » گروهی بعد از گروه دیگر خروج خواهند كرد. [5] .



[ صفحه 231]



4- جابر جعفی می گوید: از امام باقر علیه السلام شنیدم كه فرمود: «...آنگاه منتصر - یاری شده- به دنیا بر می گردد و او حسین علیه السلام است كه به خونخواهی خود و یارانش قیام می كند، می كشد و به اسارت می گیرد تا اینكه سفاح، از زمین خارج شود، و او امیرالمؤمنین علیه السلام است.» [6] .

5- در زیارت امام حسین علیه السلام كه از امام صادق علیه السلام نقل شده آمده است: «...گواهی می دهم كه تو به عدل و داد امر كردی و مردم را به سوی آن دعوت نمودی و گواهی می دهم كه تو ثارالله- خون الهی به ناحق ریخته - در زمین هستی تا به خاطر تو از جمیع خلقش خونخواهی نماید.» [7] .

6- در زیارت دیگری كه از همان بزرگوار برای امام حسین علیه السلام نقل شده چنین آمده است: «...زمین و هر كه روی آن است در گرو خون تو و خونخواهی توست، یا بن رسول الله! گواهی می دهم كه آن یاری و پیروزی كه خدا به تو وعده داد خواهد رسید و وعده ی حق برای نابودی دشمنت محقق خواهد شد.» [8] .

7- در دعای روز سوم شعبان، ولادت امام حسین علیه السلام، كه از ناحیه مقدسه امام زمان علیه السلام رسیده چنین آمده است: «پروردگارا! به حق آن كسی كه در این روز متولد شده...آقای خاندان، كه در روز رجعت با نصرت الهی یاری می شود و در برابر كشته شدنش، امامان از نسل او هستند و در تربتش شفای امراض قرار داده شده و در رجعت - عده ای - با او رستگار می شوند، و جانشینان پیمبر بعد از قائم و غیبتش، از خاندان اویند تا خونهای ناحق ریخته شده را طلب كنند و پروردگار جبار را خشنود سازند و بهترین یاوران - حق و امامان - باشند، و درود خدا درگذر شب و روز بر آنان باد.» [9] .



[ صفحه 232]




[1] بحارالانوار، ج 53، ص 39، روايت 1.

[2] اسراء: 6- سپس شما را بار ديگر بر آنها مسلط كنيم و با مال و فرزندان ياري رسانيم و تعدادتان را افزونتر كنيم.

[3] بحارالانوار، ج 53، ص 76، روايت 78.

[4] نباء: 18- روزي كه در صور دميده شود گروه گروه خواهيد آمد.

[5] بحارالانوار، ج 53، ص 103، روايت 130.

[6] بحارالانوار، ج 53، ص 103، روايت 130.

[7] كامل الزيارات، ص 196، از زيارت 1.

[8] كامل الزيارات، ص 217، از زيارت 3.

[9] اقبال الاعمال، ص 689.