کد مطلب:289327 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:150

شمشیر
در روایات اسلامی، مكرّر از شمشیر امام قائم (عج) سخن به میان آمده است. و اینكه مثلاً حتّی مانع زكات، اعدام می شود.

این به آن معنی نیست كه حكومت، زوری است بلكه این شمشیر به عنوان قصاص و مقابله به مثل با مخالفان و خائنان و زورگویان و توطئه گران است، همانگونه كه در قرآن كریم آمده است:

«و آهن (شمشیر و اسلحه ی عدالت) را فرستادیم كه در آن نیروی شدید و منافعی برای مردم است». (حدید/25)

و یا در جای دیگر می فرماید: «برای شما در قصاص، زندگی است ای اندیشمندان». (بقره/179)

بنابر این، این شمشیر برای امنیت و آسایش و صفای مردم و قصاص و مقابله به مثل است كه در تمام دنیا به عنوان یك اصل پذیرفته شده است. («حضرت مهدی (عج)، فروغ...»، ص 87)

روزگار حضرت مهدی (عج)، روزگار خوار ساختن زورداران است. دیگر روز موعظه و خواهش تمام می شود. مهدی (عج) آنقدر بكشد كه مردم بگویند: «این مرد از آل محمّد صلی الله علیه و آله و سلّم نیست. اگر از آل محمّد صلی الله علیه و آله و سلّم بود، این اندازه خون نمی ریخت».

اما او از آل محمّد صلی الله علیه و آله و سلّم است یعنی آل حق، آل عدالت، آل عصمت و آل انسانیّت.

شمشیر مهدی (عج)، «سیف الله» است، سیف الله المنتقم. شمشیر مهدی (عج)، شمشیر انتقام از همه ی جهانیان در طول تاریخ است. («خورشید مغرب»، ص 37)