کد مطلب:29529 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:99
فرمود: «چون كعبه، خانه خداست و محدوده حرم، [ به منزله] درِ آن است و هرگاه زائران، قصد خدای عزّوجل كنند، آنان را بر درِ خانه نگه می دارد تا زاری كنند». گفته شد: پس چرا مشعر الحرام، درون حرم قرار گرفته است؟ فرمود: «چون هنگامی كه به آنان، اذنِ ورود داده شد، آنان را در مانع دوم، نگه می دارد و هنگامی كه زاری آنان در آن جا طولانی شد، به آنان اذن داده می شود تا قربانی های خود را پیش آورند و هنگامی كه آلودگی را از خود دور ساختند و به این وسیله، از گناهانی كه بین آنان و او مانع ایجاد كرده بود، پاك شدند، به آنان اجازه می دهد با پاكی [ خانه خدا را ]زیارت كنند».[1].
5073. الكافی - به نقل از محمّد بن یزید رفاعی، با ذكر سلسله راویان -: از امیر مؤمنان پرسیده شد: چرا [ محلّ] وقوف بر جَبَل، درون محدوده حرم، قرار داده نشده است؟