کد مطلب:295814
شنبه 1 فروردين 1394
آمار بازدید:184
بیان
ساطع شدن نور از ایشان هنگام تولد، به حساب غیرطبیعی بودنش مانعی ندارد، چنانكه در جریان تولد رسول اكرم رسول الله صلی الله علیه و آله امور غیر عادی ظهور یافت [1] و نیز هنگام تولد حضرت علی علیه السلام امور غیر مترقبه ای پیش آمد. [2] . و به طور كلی وقوع امور غیر عادی نسبت به انبیا و اولیای گذشته قابل انكار نیست، حال چرا نسبت به فاطمه زهرا علیهاالسلام كه در خلقت نوری و در مقام و منزلت نورانیت بر انبیا مقدم است، قابل انكار یا تردید باشد؟!
ولی ممكن است منظور از این نور، نور ولایت كلی و مقام و منزلت نورانیت ایشان باشد كه انوار ظاهری و اشراق غیر طبیعی از آثار آن است.
5- در ادامه روایت می فرماید:
«و دخل عشر من الحورالعین، كل واحده منهن معها طست من الجنه، و ابریق
من الجنة، و فی الابریق ماء من الكوثر.»
- و ده نفر از حورالعین، كه با هر كدام طشتی و آفتابه ای از بهشت، كه در آفتابه آب كوثر بود، حضور یافتند.
خانمی كه پیش رو نشسته بود، فاطمه زهرا علیهاالسلام را گرفت و با آب كوثر شست، و دو پارچه كه از شیر سپدتر، و از مشك و عنبر خوشبوتر بود، بیرون آورد،یكی را به بدنش پیچید و با دیگری سرش را پوشاند. [3] .
[1] بحارالانوار، ج 15، ص 257، روايت 9 و غيره.
[2] بحارالانوار، ج 35، ص 37، از روايت 37.
[3] بحارالانوار، ج 43، ص 3.