کد مطلب:295915 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:109

بیان


این بود بخشی از روایاتی كه بر محدثه بودن آن بزرگوار دلالت می كرد، البته روایات دیگری در تأیید این مطلب وجود دارد، چنانكه در نماز مخصوص آن حضرت است كه جبرئیل علیه السلام مستقیما به وی تعلیم نمود. [1] .

در هر حال، مجموعه، روایات این رساله، خصوصاً فصل اول بیانگر آن است كه حضرتش حائز تمامی كمالات انبیا و اولیا- جز نبوت و امامت كه دو منصب الهی خاص مردان است- و بلكه بالاتر در خلقت نوری و منزلت و مقام نورانیت،


همردیف رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه اطهار علیهم السلام، مقدم بر خلقت نوری انبیا و اولیای سلف و بر منزلت نورانیت ایشان است، لذا منزلت محدث بودن كه یكی از منازل ائمه اطهار است [2] ، قهرا برای وی اثبات می شود.



[1] بحارالانوار، ج 91، ص 181، روايت 8.

[2] اصول كافي، ج 1، ص 270، باب «ان الائمه عليهم السلام محدثون مفهمون»، و بصائر الدرجات، جزء 7، باب 5 و 6، ص 319.