کد مطلب:295921 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:118

بیان


ظاهراً نثار كردن زیور آلات و یاقوت و غیره نیز مثل عقد اخوت میان رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم و علی علیه السلام، و مثل اصل ازدواج بین علی و فاطمه علیهماالسلام و شهادت ملائكه مقرب كه در بیان روایت سوم گذشت، در خلقت نوری او واقع شده است، كه عبارت «فاخذوا منها ما لایعلمون» شاهد بر این بیان می باشد.

اما اینكه چگونه میوه ی درخت بهشتی، حلیه ها و زیور آلات و یاقوت و غیره است، و منظور از حلیه ها و یاقوت و غیره چیست؟ باید توجه داشت كه این تعبیر به جهت فهم ما و متناسب با عالم ماده است، لذا شاید حضرتش با این تعبیر خواسته با اشاره به ظرافت و پر ارزش بودن حلیه ها و یاقوت و غیره كه مناسب با عالم و خلقت نوری آنهاست، پرده از ظرافت و ارزشمندی مهریه فاطمه زهرا علیهاالسلام در آن عوالم بردارد.