کد مطلب:300210 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:221

ترجمه


در صحفی كه متكفل تفسیر انفسی قرآن كریم اند گاهی از قرآن تعبیر به كشف تام محمدی می كنند، و گاهی تعبیر به كشف اتم محمدی. و باید انزال قرآن را از تنزیل آن فرق گذاشت زیرا كه انزال دفعی است و تنزیل تدریجی. خدای سبحان فرمود: ما قرآن را در شب قدر انزال كرده ایم- یعنی یكبارگی فروفرستاده ایم- انزال قرآن در شب قدر بوده است، و تنزیل آن بعد از انزال در بیست و سه سال به تدریج.

قرآن همه سوره ها و آیه های آن از آغاز سوره فاتحه تا انجام سوره ناس- یعنی از اول تا آخر قرآن- بر صورت انزالی آن بدون هیچگونه زیاده و نقصان منسجم است، و تفوه به تحریف قرآن افتراء و بهتان است.

سپس بدان كه قلبی كه گنجینه حقایق و بطون آیت قرآنی است آن قلب، لیله القدر است، و زجاجه وحی و ثمره نبوت فاطمه عارفه با اشیاء فرموده است: حمد خدای را كه به نعمت او بدین مرتبه علم و عمل و رغبت به او و طاعت امر او رسیده ام. و حمد خدای را كه مرا منكر هیچ چیزی از كتابش نگردانیده است، و در هیچ چیزی از امر آن مرا سرگردان ننموده است. و حمد خدای را كه مرا به دینش هدایت فرموده است، و مرا كسی قرار نداد كه جز او را پرستش كنم.

پس در این فرموده آن حضرت كه «مرا منكر هیچ چیزی از كتابش نگردانیده است» رویت و فكرت خود را بكار بر، و حال این كه از پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله روایت شده است كه هیچ حرفی از حروف قرآن نیست مگر این كه


او را هفتاد هزار معنی است. و همچنین فكرت و رویت خود را در مفاد حدیث یاد شده در فصل دوازدهم بكار ببر كه امام صادق علیه السلام فرمود: هر كس فاطمه را آنسان كه حق معرفت اوست شناخت همانا كه لیله القدر را ادراك كرده است.