کد مطلب:300213 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:220

ترجمه


و چنان كه دره توحید و ودیعت مصطفی فاطمه علیهاالسلام لیله القدر و یوم الله بوده است، كون جامع و صاحب قلب نیز بوده است زیرا كه هر انسان كامل اینچنین است.

و همانا انسان آنگاه صاحب قلب است كه پنهان برایش آشكار و راز برایش باز شود و حقیقت امر در نزد او هویدا گردد و به انوار الهی تحقق یابد و در اطوار ربوبی دگرگون گردد زیرا كه این مرتبت قلبی ولادت دوم است چنانكه پیامبر خدا حضرت عیسی روح الله علیه السلام بدان اشارت فرموده است كه كسی دوبار زاییده نشده است هرگز در ملكوت آسمانها و زمین وارد نمی شود.

و همانگونه كه عقلیه رسالت و معدن حكمت فاطمه فرزند رسول الله صلی الله علیه و آله لیله القدر و یوم الله و كون جامع بوده است، همچنین اسمی از اسمای حسنی و كلمه ای از كلمات علیای الهی نیز بوده است چنان كه امام ابوعبدالله صادق علیه السلام در بیان و تفسیر قول خدای عزوجل: «مر خدای را اسماء حسنی است پس او را بدان اسماء بخوانید» فرموده است: به خدا قسم ما آن اسماء حسنی الهی هستیم كه خداوند عملی را از بندگان جز به معرفت ما قبول نمی كند.

و همچنین جناب فاطمه علیهاالسلام از زمره آل پیامبر و اهل بیت او و از ذوی القربی است و به تحقیق حضرت وصی امام علی علیه السلام در وصف و تعریف آل نبی فرموده است: «ایشان موضع سر الهی، و صندوق دانش او، و مرجع حكم او، و مخزنهای كتابهای او، و كوههای دین اویند، خداوند به وجود


ایشان پشت خم شده دین خود را (یا نبی خود را) راست گردانیده است و لرزش پشت او را برده است... احدی از این امت با آل محمد صلوات الله علیهم- قیاس نمی شود، و به ایشان برابر كرده نمی شود كسی كه نعمتهای ایشان بر او جاری است (یعنی همگی از نعمتهای آل محمد متنعم اند پس چگونه با آنها برابر می كنند). ایشان اساس دین و ستون یقین اند، غلو كننده به ایشان باز می گردد، و واپس افتاده به ایشان می پیوندد (یعنی ایشان ترازوی عدل الهی اند كه همگی باید بدان سنجیده شوند)، خصیصه های حق ولایت مرایشان را است، و وصیت و وراثت در ایشان است (ایشان اولیای دین، و اوصیای پیغمبر و ورثه اویند).