کد مطلب:315714 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:280

مقدمه
بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین و الصلاة و السلام علی أشرف الأنبیاء سید المرسلین محمد خاتم النبیین و علی آله الطیبین الطاهرین و اللعنة الدائمة علی اعدائهم اجمعین من الآن الی قیام یوم الدین.

عصر روز یازدهم ماه ربیع الثانی سال 1427 هجری قمری حدود ساعت شش زنگ تلفن به صدا درآمد وقتی گوشی را برداشتم صدای مردی متدین و خیراندیش، حاج حمزه حاجیانی مدیر «نشر موعود اسلام» گوشم را نوازش داد پس از سلام و تعارفات متعارف گفت: «پیشنهادی دارم». گفتم: «بفرمائید». گفت: «اگر وقت دارید در حالات قمر بنی هاشم ابی الفضل العباس علیه السلام كتابی بنویسید تا «نشر موعود اسلام» آن را به چاپ رساند.»

قلم زدن در زندگی قمر بنی هاشم علیه السلام به نظرم كاری سنگین و مهم آمد اندكی تأمل نمودم و گفتم: «باید در این مورد تفكر كنم و به شما جواب دهم».

شب دوازدهم در این باره به فكر فرورفتم برای دو جهت: یكی اینكه آیا این كار در توان حقیر هست یا نه؟ نوشتن زندگانی ابالفضل قمر بنی هاشم، عباس فرزند علی بن ابی طالب علیهم السلام را بایستی كسی عهده دار گردد كه دارای بضاعت علمی سرشار باشد و مآخذ فراوانی در دست وی باشد، بنده ی ناتوان از هر دو جهت كمبود دارم.



[ صفحه 12]



دوم این كه كسی این درخواست را نموده كه حسن نیت دارد و از روی اخلاص چنین تقاضایی را نموده است.

بعد از اندیشه ی زیاد تصمیم گرفتم كه با همه ی كاستی و كمبودی كه خود از آن آگاهم این كار را آغاز نمایم با توكل به خدای منان و توسل به حضرت اباالفضل علیه السلام كه باب الحوایج است كار را شروع نمودم از خدا توفیق و از جنابش یاری می طلبم.

دوازدهم ماه ربیع الثانی سال 1427 هجری قمری

برابر بیستم اردیبهشت سال 1385 هجری شمسی

عباس حاجیانی دشتی



[ صفحه 13]