کد مطلب:321241 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:197

جواب
اما در باب آیات مذكوره كه عجالة عرضی نمی كنیم و اما در باب اینكه با صاحب آیات به ادب راه برویم نمی دانم منظور چیست یعنی بعد از آن هم كه بطلان ادعای او را دانستم به ادب راه بروم اینكه خطا است بعد از فهمیدن بطلان مستحق هر گونه لعن و طعن و اهانت و توبیخ هست بلی اگر فرض كرده شد كه وقتی انسان حقیت و بطلان كسی را نفهمیده باشد وهر دو هم محتمل باشد عجله كردن خوب نیست خاصه كه تكلیف خود را در باب سلوك نمی داند و باید وقوف كند تا بفهمد ولی این مورد كه منظور نظر شما است به این تفصیلی كه ما خود می دانیم و شما هم از دعاوی او نقل می كنید بطلان او واضح است و حاجت به ملاحظه ادب نیست بلی مؤمن ادب خود را ملاحظه می كند و سخن قبیح نمی گوید و گاه هم به ملاحظه آیه شریفه و لا تسبوا الذین یدعون من دون الله فیسبوا الله عدوا بغیر علم سكوت می كند و والله در این مورد به عینه امر همین طور واقع شده كه هر عیبی از عیوب این شخص را كه ذكر می كنی فورا زبان جسارت باز كرده و می خواهند همان را بر پیغمبر و ائمه ما (ص) ثابت كنند و حال اینكه خداوند می فرماید انما یرید الله لیذهب عنكم الرجس اهل البیت و یطهركم تطهیرا اما این جماعت چون از قواعد اسلام بی بهره اند این است كه مضایقه از هیچ گونه جسارت نمی كنند و خداوند پاداش عمل آنها را به آنها خواهد داد.