کد مطلب:321348 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:124

جواب
پناه می برم به خداوند تا چه درجه این بدبخت اشتباه كاری می كند بردارید ای دوستان كتب لغت را ملاحظه كنید از برای الفاظ بعضی معانی مشتركه است به اشتراك لفظی یا به اشتراك معنوی كه یك لفظ بر معانی متعدده استعمال می شود حتی آن كه در الفاظ بسیار است كه در معانی متضاده استعمال می شود و به قراین كلام و وضع استعمال فهمیده می شود كه مراد چه هست و قرآن به لسان عرب نازل شده و نعوذ بالله مثل بیان نیست كه نه عربی است و نه عجمی بلكه خرافات است و استعاذه از این بود كه چرا روزگار به اینجا رسیده كه اسم بیان را ردیف قرآن می بریم خلاصه پس بعث در لغت عرب به معنی ارسال هست و به معنی نشر هم هست و نشر به معنی احیاء است و زنده كردن پس بعث رسل مراد ارسال رسل است كه خداوند ایشان را به سوی خلق می فرستد و بعث اموات مراد احیاء اموات است چنان كه فرموده فاماته الله ماة عالم ثم بعثه و اگر بنا باشد هر جا استعمال لفظ بعث می شود به معنی احیاء بگیریم درست نمی آید پس در كلام عرب بعث بالكتاب و بالهدیة هم می گویند بعث الناقة هم استعمال می كنند همه این ها پس به معنی عود است هوش از سر انسان می رود از این ادله پس مبعث پیغمبر (ص) یعنی روزی كه پیغمبر (ص) را به رسالت به سوی خلق فرستاده و بعث طالوت یعنی هنگامی كه او را به جهت سلطنت بر بنی اسرائیل فرستاده است و تو انصاف بده كه روز مبعث مبعث محمد بن عبدالله (ص) است یا غیر آن شبهه نیست كه مبعث آن حضرت است و شبهه نیست كه در آن روز چهل سال از عمر مقدس آن حضرت گذشته بود كه مبعوث شد و آن حضرت از هنگامی كه در
شكم مادر بود بلكه در اصلاب آباء نبی بود بلكه فرمود كه كنت نبیا و آدم بین الماء والطین و این است كه از هنگامی كه در شكم مادر بود تا زمان چهل سالگی دایم آیات نبوت از او بروز داشت طوری كه بر دوست و دشمن مخفی نبود پس اگر مراد از بعثت او عود او بود می بایست اقلا همان روز كه تولد می كند با آن آثار و علامات آن روز را مبعث او بگویند چرا یك روزی از ایام چهل سالگی او را مبعث گفتند و هم چنین در سایر انبیاء و طالوت نیز مردی بود و چندین سال از سن او گذشته بود چرا آن روزی كه او را به سلطنت فرستادند بعث طالوت گفتند و حال این كه پیش از آن زمان هم همان طالوت بود كه بود پس یقین است كه مراد از این بعث احیاء نیست زیرا كه زمان احیاء سابق بر آن بوده پس ببین كه چه خرافات می گوید كه نه با لغت و نه با استعمال عرب و نه با دلیل عقل هیچ یك درست نمی آید و همه محض اشتباه كاری و اضلال خلقست خداوند ریشه ی باطل را از جهان براندازد و فرج آل محمد (ع) را تعجیل فرماید.