کد مطلب:321383 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:129

جواب
مراد از این اخبار و آیات و ادله آفاق و انفس كه می گوید همینها است كه سابق ذكر كرده است و برای منصفین ظاهر شده است كه اثبات مدعای شما را نمی كند و بعضی از آنها را هم از مولای بزرگوار من سؤال كرده اند و به تفصیل جواب فرموده و اهل بصیرت نظر كنند و فرمایشاتی كه فرمود ببینند و این جوابها هم كه این مرد داده ملاحظه نمایند ببینند كه اینها سخن جاهل است یا عالم و مراد از این اخباری كه فرموده اند به این الفاظ ندیده ام آن است كه حضرات از عوالم و غیر آن روایت می كنند كه فرموده اند یظهر من بنی هاشم صبی ذو كتاب جدید تا آخر و علاوه بر آنكه مولای من فرموده است كه این اخبار را ندیدیم اشهد بالله كه ما هم باز مكرر از اول تا آخر عوالم ملاحظه كردیم و به این لفظ حدیثی ندیدیم و ما فرض صحت آن را نموده جواب شافی كافی داده ایم و بودن و نبودنش فرق نمی كند زیرا كه بدیهی است در میانه اهل اخبار كه هر گاه حدیثی باشد مجمل و مبهم و حدیثی یا اخبار دیگر باشد مفسر و مبین مجمل را حمل بر مبین می كنند پس ما چندین حدیث داریم كه صاحب الامر (ص) فرزند حسن بن علی ابن محمد بن علی الرضا است تا به رسول خدا (ص) و فرض این است كه فرموده اند صبیی از بنی هاشم است پس این كلمه ای است مجمل كه حمل بر همان اخبار مبینه باید بشود و نمی توان به این حدیث مجمل كه هنوز ماخذ آن را دست نیاورده ایم به طور عموم گرفت و هر بنی هاشمی كه مدعی امامت شد از او قبول كرد باری و اما آنچه گفته كه شرع جدید و كتاب جدید را تصدیق كرده اند و این تصدیق مدعای شما است اول تو ملاحظه كن ببین مرادشان از آن دو چیست بعد اظهار سرور كن مراد از كتاب جدید همان كتابی است كه خداوند بر پیغمبر (ص) نازل فرمود و به خط علی بن ابی طالب (ع) مكتوب است كه لا یاتیه الباطل من بین یدیه و لا من خلفه نه این خرافات كه تمام بی معنی است و مراد از سنت جدیده سنت پیغمبر (ص) كه اصل آن را بدون تحریف و تغییر و تغیر می آورند و احكامی كه به حكم آن حضرت باید نسخ شود نسخ می كنند و همین بس است كه شما در همه اینها مدعی استقلال و استبدادید واز این گذشته كه صرف كتاب و سنت آوردن اهل حق و باطل هر دو می آورند پس اگر كسی اهل معرفت است نظر می كند كه چگونه
كتابی است و چگونه سنتی و حق و باطل را تمیز می دهد و اگر اهل معرفت نیست آیات و معجزات دیگر باید تا آنكه حقیقت آنها ثابت شود و سابق مفصلا شرح داده ایم و از اخبار آل محمد (ع) بر این مطالب شاهد آورده ایم و مولای بزرگوار من به تفصیل جواب فرموده و حاجت به تكرار نیست.