مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

ما هو رأي سماحتكم بمن يدّعي الاتصال بالإمام الحجّة (عجّل اللّه تعالي فرجه الشريف) ويأخذ علومه منه مباشرة، سواء كان باليقظة أم المنام؟
هل يجب الاعتقاد بغيبة الإمام المهدي (عليه السلام) ؟
يقول البعض بخروج الإمام المهدي (عجّل اللّه تعالي فرجه الشريف) بالسيف، ما هو المراد من السيف وكيف تفسرونه؟
وضع اليد علي الرأس عند ذكر الحجة بن الحسن (عجّل اللّه تعالي فرجه الشريف)، هل هو مروي برواية معتبرة؟ وكذا القيام عند ذكر (القائم) أرواحنا فداه؟
ما معني غيبة صاحب الأمر (عجّل اللّه تعالي فرجه الشريف)، هل تعني غيبة العنوان، أي أنّ الإمام ظاهر بشخصه يخالط الناس ولكنهم لا يعرفونه؟ أم أن شخصه مغيب يراه ولا يتصل به أحد؟
كدام آيات , بشارت برپايي حكومت الهي جهاني را مي دهد ؟
قيام مهدي عليه السلام و تشكيل حكومت واحد جهاني چگونه ممكن است ؟
اگر ما بخواهيم افسانه سازي كنيم و يك موجود غيبي هزار ساله را امام زمان بدانيم راهي مخالف بـا عـقل و وحي هر دو پيموده ايم زيرا وحي مي گويد : اثر امام هدايت و راهنمائي اوست پس اگر امـام خـود نـاپـديد شد و كتاب و اثري از او نماند تامشكلات روز را جواب گويد چنين امامي امام قرآن نيست يعني آن امام نيست كه قرآن او را وصف نموده و پيروان قرآن بايد وجود او را بپذيرند . اگـر گفته شود قرآن در كجا اثر امام را هدايت مردم دانسته ؟ گويم : در سوره شريفه انبياء آنجا كـه درباره پيشوايان خدائي مي فرمايد : و جعلناهم ائمه يهدون بامرنا ( آنها را امامان قرار داديم كه بامر ما هدايت مي كردند ) و آنچه قرآن مي گويد تنها مربوط بگذشته نيست بلكه براي اهل قرآن مـسـلمانان نيز هست چرا كه مردم گذشته گذشتند و اگر مطالب قرآن اختصاص به آنها داشت براي اين امت بازگوكردن آن مطالب چه سود داشت ؟
عـلـمـاي شـيعه چون فائده اي براي وجود امام غائب سراغ ندارند گاهي موضوع را احاله به آينده مي دهند كه امام در آينده جهان را پر از عدل و داد مي كند . گوئيم : پس امام امام آينده است نه امام زمان .
خدائي كه بتاييد خود اراده دارد كه در آينده جهان را از نور عدالت پر كند چه حاجت داشته كه از هزار سال پيش كسي را ذخيره براي قرنهاي بعد نمايد مگرنمي توانسته نعوذ باللّه تعالي كه در وقت مقتضي چنين انساني و پيشوائي بوجودآورد ؟مگر خداي قدوس و توانا كار بيهوده مي فرمايد ؟ مگر حـسـاب خـدا حساب بنده است كه چون ميوه زمستان در تابستان بدستم نمي آيد آنرا از زمستان براي تابستان ذخيره مي نمايم ؟
چـرا از ايـن امـام مـحـجوب نام و نشاني در قرآن كريم نيست ؟ مگر ايمان بوجود اين امام از ايمان بـوجـود مـردان گذشته كه در جهان ميزيستند و صدها سال از مرگشان گذشته مثل لقمان و ذوالـقـرنـين ضرورت كمتري داشته كه نام و نشان اينها براي عبرت و پند در قرآن كريم بتفصيل آمـده ولـي از نام و نشان امام با عظمت و غيبي مسلمانان كه شب و روز بايد چشم بظهور دولت او بـدوزنـد در قـرآن كريم خبري نيست ؟آيا روش كتاب هدايت اين بايد باشد كه هر چيز كه مهمتر است آنرا كمتر بيان فرمايد يا بكلي مكتوم نمايد و امور كم اهميت را توضيح مفصل بدهد ؟
مي گويند : لولا الامام يا لولا الحجه لساخت الارض باهلها اگر امام نباشدزمين اهلش را در خود فرو مي برد . گويم : اگر اين حديث صحيح باشد معني آن اينست كه اگر حجت خدا ( مثل كتاب آسماني ) در ميان مردم نباشد در آنوقت بايد جهان بپايان رسد زيرا خداوند از آفرينش مردم غرضي دارد كه آن هـدايـت شـايـسـتگان مردم و تكامل آنها است و اگر راهنماي خدائي ميان مردم نباشد اين غرض حاصل نمي شود پس خلقت بايد منتفي باشد اما اگر مراد از حجت امام غيبي بود در پنهان بودن او چه هدايت و راهنمائي هست كه با نبودن آن هدايت زمين و زمان برهم خورد .
  1. 3093 از 4632